

PRAKTYCZNE ZARZĄDZANIA PORTFELEM PROJEKTÓW - NOWOŚĆ
Rekrutacja na studia TRWA!!! Zapisz się on-line | ||
Miejsce: | Warszawa | |
Kierownik Studiów: | dr Henryk BORKO | |
Edycja: | NOWOŚĆ |
Cel:
Celem studiów jest zapoznanie uczestników z praktyką zarządzania portfelem projektów z wykorzystaniem metody łańcucha krytycznego. Studia ugruntowane są w teorii ograniczeń (Theory of Constrains) opracowanej przez dr EllyahuGoldratta, która jest niezwykle efektywnym paradygmatem zarządzania organizacjami.Słuchacze otrzymają praktyczna, rzetelna i usystematyzowaną wiedzę i umiejętności obejmujące wybrane dziedziny z zakresu technik i narzędzi zarządzania projektami oraz zespołami projektowymi. Zajęcia obejmują pełen zakres wiedzy realnie przydatnej w codziennej praktyce. Słuchacze uczą się zarówno "twardych" metod definiowania, planowania tworzenia harmonogramów i zasad realizacji projektów jak i "miękkich": techniki porozumiewania się członków zespołu projektowego oraz metody efektywnego zarządzania zespołem.
Dla kogo:
Studia przeznaczone są głownie dla:
- właścicieli i szefów firm zarządzanych projektowo,
- osób zarządzających firmami usługowymi i produkcyjnymi, dla których realizacja projektów jest kluczowym procesem biznesowym,
Ponadto zapraszamy:
- kadrę kierowniczą w tym obecnych i przyszłych kierowników projektów i kontraktów w firmach komercyjnych, organizacjach rządowych, samorządowych i non-profit,
- osoby zainteresowanych zarządzaniem projektami.
Metody pracy:
- słuchacze zarządzają realizacją własnego projektu metodą łańcucha krytycznego, pod opieką prowadzących zajęcia trenerów i konsultantów;
- zajęcia prowadzone są w sposób czysto praktyczny, zorientowane na praktykę codziennego zarządzania realizacją projektów.
- zajęcia maja charakter warsztatów: uczestnicy poznają wiedzę poprzez studia przypadków i stosują ją do zarządzania własnymi projektami
- zajęcia dostarczają konkretnych narzędzi myślowych do radzenia sobie z pojawiającymi się problemami,
- zajęcia maja charakter sekwencyjny. Każdy kolejny temat logicznie wynika z poprzednich. Słuchacze uczą się więc rozwiązywania problemów wynikających z zarządzania projektami "krok po kroku"
Korzyści dla pracodawcy i uczestnika:
- uczestnicy po zakończeniu studiów będą dysponować wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami społecznymi przydatnymi w zakresie zarządzania projektami
- będą rozumieli procesy zarządzania projektami i ich role w terminowej i merytorycznej realizacji projektów, mieszczącej się w założonym budżecie
- będą znali narzędzia potrzebne do właściwego zarządzania projektami oraz zespołami projektowymi oraz umieli je wykorzystywać w praktyce.
Sylwetka absolwenta:
WIEDZA.
Absolwent wie min.:
- jakie są fundamentalne wymogi skutecznego zarządzania.
- co to są projekty i jakie jest ich miejsce w organizacji.
- jak przebiega efektywny proces zarządzania projektami.
- jak doskonalić złożone systemy wykorzystując ich naturalną prostotę.
- jak przekonywać innych do zmiany.
- jak dobrać właściwą metodę zarządzania w zależności od złożoności i natury projektu.
- jak przygotować projekt do realizacji z wykorzystaniem metody wernisażowej, łańcucha krytycznego, kanban/agile, bądź ich kombinacji.
- jak zarządzać realizacją projektu każdą z tych metod, w środowisku jedno- i wieloprojektowym.
- jakie są zasady i techniki efektywnej komunikacji i pracy zespołowej.
UMIEJĘTNOŚCI
Absolwent potrafi min.:
- opracować i przedstawić ocenę zasadności wdrożenia rozwiązania pod kątem jego wpływu na cel organizacji, z wykorzystaniem narzędzi myślowych teorii ograniczeń i rachunkowości przerobowej.
- jeśli w danej sytuacji jest to konieczne, opracować rozwiązanie przy pomocy narzędzi myślowych teorii ograniczeń oraz uzyskać zgodę interesariuszy na jego wdrożenie, korzystając z koncepcji poziomów oporu przed zmianą.
- przygotować i przeprowadzić wdrożenie projektu (lub portfela), przy wykorzystaniu odpowiednich do natury i skali złożoności projektu metod (wernisażowa, łańcuch krytyczny, kanban/agile) i narzędzi (papierowych i/lub informatycznych).
KOMPETENCJE
- Efektywne uzyskiwania informacji.
- Prezentowanie przed zespołem.
- Prowadzenie konstruktywnej dyskusji zespołowej.
- Rozwiązywanie konfliktów.
- Identyfikowanie preferencji i silnych stron własnych oraz innych osób.
- Motywowanie i organizacja pracy ludzi z uwzględnieniem ich preferencji i silnych stron.